סכנה במצוק חוף נעורים

סכנה במצוק חוף נעורים: עקב הגשמים, שביל הגישה לים של מועדון הגלישה קרס, חשש להתמוטטויות נוספות.
בחברה הממשלתית להגנות מצוקי חוף הים התיכון מזהירים: התופעות האלו של גלישת קרקע ממצוקי החוף ילכו ויחריפו.
בחברה הממשלתית שפועלת לקידום פתרונות הגנה ימיים מנסים לקדם יחד עם הרשויות ומשרדי הממשלה את נושא ההגנות היבשתיות שנמצא בתחום באחריותן של הרשויות.

החברה הממשלתית להגנות מצוקי חוף הים התיכון מודיעה על התבקעות של מצוק כורכר הסמוך למרכז הגלישה "הגל שלי", בחוף נעורים, שבשרון, בשטחה המוניציפלי ובאחריותה של המועצה האזורית עמק חפר, אשר סגרה הבוקר את מרכז הגלישה וזאת על מנת למנוע נזקים בנפש. בחברה ציינו כי עקב כמות הגשמים הרבה בימים האחרונים, ארעה אתמול (18.2.2024) גלישת קרקע והתבקעות של המצוק וכתוצאה מכך שביל הירידה לים של מועדון הגלישה קרס ונוצר מעין "בולען".
בחברה הממשלתית להגנות מצוקי חוף הים התיכון מזהירים כי בשל מזג האוויר והגשמים העזים קיים חשש ממשי להתמוטטויות נוספות של מצוקים ונפילות סלעים גם במקומות נוספים לאורך רצועת מצוקי החוף, ותופעות אלו של גלישת קרקע וקריסת מצוקים אף ילכו ויחריפו.
עוד ציינו בחברה כי התמוטטות מצוק זו וקריסות נוספות שארעו השנה גם בחופים סמוכים – בחוף בית ינאי, חופי חדרה ונתניה, מצביעות על הצורך הדחוף להשקיע בביצוע הגנות יבשתיות לצד קידום פתרונות הגנה ימיים למצוקי החוף של ישראל.
החברה ממליצה לציבור הרחב לפעול במשנה זהירות ולהימנע משהיה בקרבה למצוקים עקב הסכנה.
יש לציין כי בימים אלה מקדם המשרד להגנת הסביבה החלטת ממשלה להארכת פעילות החברה הממשלתית לטיפול בנושא הגנות ימיות. בנוסף חשוב ונדרש לתת מענה תקציבי גם להגנות היבשתיות ולקדמן בדחיפות.